Derneğimiz, 29 Haziran –13 Temmuz 2015 tarihleri arasında üyelerimiz ve misafirlerimizin katıldığı Vietnam – Laos – Kamboçya Kültür Gezisi yapıldı. Gezimize Vietnam ‘ın en büyük kenti olan HO CHI MINH  şehri ( Saigon ) yakınlarında uzunluğu 1960 yılları başında önce Fransızlar ‘a daha sonra Amerikan askerlerine karşı 200 km ‘ ye ulaşan saldırı amaçlı yapılan ve içinde hastane, mutfak vd. alanların bulunduğu Cu Chi Tunelleri ile başladık.

Daha sonra Ho Chi Minh şehrinde sırasıyla Vietnam Devlet Başkanın resmi konutu olarak kullanılan Reunfication Sarayından başlıyoruz.

Fransız koloniyel döneminden kalan Eski Postane

Notre Dame Katedrali Opera binası

ile Jade Emraror Pagoda ‘yı geziyoruz.

Daha sonra Amerikalıların savaş sırasında başta Portakal Gazı olmak üzere değişik kimyasal silahlar kullandığı Vietnam Savaşı’nın korkunç yüzünün sergilendiği savaş müzesini gezdik.

Akşam, Vietnam'ın Dünyaca ünlü “ Su Kukla Tiyatrosu “ ‘ na gittik.

MEKONG Nehrini tekne ile geçerek

delta içerisindeki kollarda SAMPAN adı verilen teknelere bindik.

Daha sonra UNESCO Dünya Kültür Mirası listesinde yer alan 16-17.yy ‘ da Çin,Hint,Hollanda ve 19.yy ‘ da Japonlar’ ın yoğun olduğu Hoi An şehrine geçtik.

19.yy stili Pung Hung evi, dükkanları ve pazarı

Japonlar tarafından yaptırılan kapalı köprü

Başlangıçta belediye meclisi olarak yaptırılıp daha sonra tapınağa dönüştürülen Phuc Kien Tapınağı ve ipek işleme atölyelerini gördük.

Unesco Dünya Mirası listesinde yer alan Kırmızı Nehir Deltasını geçerek kireç taşından yapılmış binlerce adacıktan oluşan HALONG Körfezini gezdik.

V 71 V 71 V 71
V 71 V 71

Deniz üzerinde kurulmuş ilginç balıkçı köylerinin yakınından geçtik.

V 75d V 75 k

Kireçtaşı mağaralarını gezdik.

Halong Körfezini geride bırakıp, keyifli saatler geçirdiğimiz yataklı trenimize binerek Lao Cai‘ye hareket ediyoruz.

Lao Cai ‘de bizi bekleyen otobüsümüzle SAPA’ya hareket ediyoruz.

Koloniyel dönemin önemli sayfiye yeri olan SAPA’da farklı kıyafetleri ile H’mong, Black Dao, Red Dao gibi etnik grupları görüyoruz.

SAPA’yı yürüyerek geçip, Black Dao’ların yoğun yaşadığı Cat Cat köyüne gittik.

Köyü gezip ,köy yaşamını görüyoruz.

Yerel Coc Ly pazarını gezdikten sonra, teknelerle nehir kıyısındaki yaşamı seyrederek Tay azınlığın yaşadığı Trung Do Köy‘ün de çay tarlalarını gezip Lao Cai‘ye geliyoruz.

Lao Cai ‘de Çin sınırını oluşturan Bao Nhai köprüsüne geliyoruz.

sınırda eski bir pagodayı gezdikten sonra Hanoi ‘ ye gitmek üzere Lao Cai’den ayrılıyoruz.

Gün ışırken Hanoi’ye geldik. Vietnam’ın kurucusu HO CHI MINH‘in mumyasının bulunduğu mozoleyi ve evini gezdik.

Başkent Hanoi’nin en büyük gölü olan Hay ’ın kıyısında tek sütunlu ve şehrin en eski pagodası Tran Quoc Pagodası ‘nı gezip, öğle yemeğinden sonra LAOS‘a hareket ettik.

Laos’un eski başkenti Luang Parabang‘ta teknelerle Mekong Nehri‘nin nefes kesen manzaraları eşliğinde, dindar köylüler tarafından getirilen değişik boy, yapıda altın ve vernikle kaplanmış binlerce Buda Heykelleriyle tıka basa doldurulmuş yüzlerce merdivenlerle çıkılan Pak Ou mağaralarına ziyaret ettik.

Pirinç viskisi ve geleneksel el sanatları imalatı yapılan yerel köyü ziyaret ettik.

Kuang Si Şelalesini ziyaret edip, yüzerek keyifli zaman geçirdik.

Akşam Laos’un gece pazarını gezdik.

Sabah çok erken kalkıp Luang Parabang’ta her sabah Budist rahiplerine yiyecek dağıtılan ALMS Ritüeline katıldık.

ALMS ritüeli sonrası, krallık sarayındaki Ulusal Müzeyi gezip, Mekong Nehri ile Luang Parabang’ı muhteşem panoramik manzarasını izlemek üzere 329 adet basamağı tırmanıp Phousi Tepesi’ndeki Wat Xiengthong Budist tapınağına ulaşıyoruz.

Kamboçya‘da ilk akşam yemeğimizi geleneksel APSARA gösterisi eşliğinde yedik.

Derneğimiz, gezimize katılan misafirlerimiz Veli Ege BARLAH ve Ayfer AKGÜN‘e sürpriz doğum günü partisi düzenledi.

Siem Reap’te gezimize mimari başyapıt ANKOR WAT tapınağı ile başladık.

BENTAY SREİ tapınağını gezdik.

Daha sonra sırasıyla South Gate of Anchor Thom

Bayon Tapınağı

Elephant Terrace of the Leper King

Ormanlık alanda incir ağaçlarının kökleri ve sarmaşıkların sarmaladığı Ta Prohom, East Mebon, Benteay Kdei tapınaklarını görerek gezimizi tamamlıyoruz.